بیانیه جهاددانشگاهی به مناسبت فرارسیدن روز جمهوری اسلامی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی متن کامل بیانیه به شرح زیر است :

بسم الله الرحمن الرحیم

 

دوازدهم فروردین ماه، روزی سراسر افتخارآمیز و عزت بخش برای ملت بزرگی است که متعهدانه و آزادانه شعار مبارزات خود علیه رژیم ستمگر شاهنشاهی را به سندی ماندگار در تاریخ مبدّل کرد. 

عید تثبیت حاکمیت اسلام از یک سو و فرخنده روز تصمیم ملّی، قاطع و آگاهانه برای استقرار مردمسالاری بعنوان تحقق عینی "استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی"، ۱۲ فروردین ۵۸ را به عنوان روزی برجسته و پشتوانه‌ای عظیم برای مرحله بعد یعنی تدوین قانون اساسی به جهانیان معرفی نمود. 

انتخابات متعدد پس از ۱۲ فروردین ۵۸ در طول حیات نظام جمهوری اسلامی ایران، آن اقدام اساسی و آن "آری" جانانه را تقویت کرد و نشان داد ایران و ایرانی حق تعیین سرنوشت خود برپایه تعالیم اسلام را همچون گوهری ارزشمند صیانت کرده و در صورتی که احساس نماید دشمن قصد آسیب به شکل یا محتوای حکومت انتخابی اش را دارد با هوشمندی به صحنه کارزار می‌آید. 

این هوشمندی ملت ایران همراه با همان شوق و شعف و علاقه که پای صندوق‌های رأی به نمایش گذاشت امروز نیز ساری و جاری و مهمترین دلیل برای باور امید به آینده روشن یک ملت است . مردم ایران اسلامی همواره برعهد خویش وفادار مانده‌اند و آنچه در این میان اهمیت وافر دارد همبستگی و پیوند مسؤولان کشور با آنان برای حرکت صحیح در مسیر پیشرفت، عدالت و سربلندی ایران اسلامی است . 

جمهوری اسلامی ایران ثمره خون هزاران شهید و مجاهدت و جانبازی ایثارگران مخلصی است که هستِ خود را در راه آرمانهای متعالی منبعث از قرآن کریم و عترت طاهرین (ع) به میدان عمل آوردند لذا تدبیر، بازآفرینی فرصت‌ها، حفظ و بهره مندی از این سرمایه عظیم اجتماعی توسط مسؤولان در چهل سالگی انقلاب اسلامی ضرورت اجتناب ناپذیر و نویدبخش اعتمادآفرینی و موتور محرک پیشرفت کشور خواهد بود . 

اعضای جهاددانشگاهی در آستانه روز جمهوری اسلامی در سال ۱۳۹۷ این روز بزرگ را گرامی داشته و پیمان می‌بندند که در سال جدید که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است همه بنیه علمی و فرهنگی و تجربیات این نهاد در عرصه اقدامات اساسی دانش بنیان را بکار گرفته و همگام با سایر اقشار در مسیر تحقق ارزش‌های فرهنگی انقلاب و برنامه‌ریزی‌های تضمین کننده امنیت اقتصادی و رفاه عمومی طی طریق نمایند.

جهاد دانشگاهي

یازدهم فروردين ماه ۱۳۹۷