توان تولید «کیت» برای انجام ماهانه ۱۰۰۰۰۰۰ تست «کرونا» را داریم

رییس جهاددانشگاهی:

دکتر طیبی گفت: در حال حاضر توان تولید کیت برای انجام ماهانه‌ یک میلیون تست کرونا را داریم، اما مسوولان از این ظرفیت استفاده نمی‌کنند و دلیل آن را نمی‌دانیم.

توان تولید «کیت» برای انجام ماهانه ۱۰۰۰۰۰۰ تست «کرونا» را داریم

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی به نقل از ایسنا، دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی در حاشیه بازدید از روند ساخت "برج فناوری" جهاددانشگاهی کرمانشاه با اشاره به شروع فعالیت‌های جهاددانشگاهی در بحث مقابله با کرونا از زمان شیوع این بیماری در چین، گفت: از همان زمان اپیدمیولوژیست‌ها پیش‌بینی شیوع این بیماری را در بسیاری کشورهای جهان داشتند و در همین راستا فعالیت‌های خود را در زمینه‌ی تولید "کیت" آزمایشگاهی جهت تشخیص این بیماری شروع کردیم.

وی افزود: در حال حاضر کیت‌های تولید شده که نسل جدید کیت‌های آزمایشگاهی محسوب شده و بسیار ارزشمند هستند در "پاستور" مورد تایید قرار گرفته و در حال تولید هستند.

دکتر طیبی تصریح کرد: هم‌اکنون ظرفیت تولید کیت برای انجام ماهانه یک میلیون تست کرونا را در کشور داریم، اما از این ظرفیت به‌طور کامل در کشور استفاده نمی‌شود.

وی با بیان این‌که هر کیت به‌طور میانگین چندین‌بار برای انجام تست کرونا استفاده می‌شود، گفت: جهت تولید ماهانه حدود ۲۵۰ هزار کیت اعلام آمادگی کرده‌ایم، اما از این ظرفیت استفاده نمی‌شود و واقعا دلیل آن را نمی دانیم.

رییس جهاددانشگاهی به اقدامات دیگر این نهاد در بحث مقابله با کرونا هم اشاره کرد و افزود: موسسه رویان جهاددانشگاهی در بحث "سلول درمانی" اقداماتی خوبی با بیمارستان‌های مسیح دانشوری و شریعتی انجام داده که مراحل اولیه‌ی آن موفقیت‌آمیز بوده و فاز انتهایی آن تا شهریورماه تکمیل می‌شود.

وی افزود: در این روش با استفاده از «سلول درمانی» بافت فرسوده ریه بازسازی می شود که اقدام بسیار ارزشمندی است.

دکتر طیبی به فعالیت‌های جهاددانشگاهی در زمینه‌ی تولید مواد شیمیایی ضدعفونی کننده و "گان" (لباس محافظتی) هم اشاره‌ای داشت و افزود: البته عمده‌ی فعالیت‌ها در زمینه‌ی تولید "کیت" و "سلول درمانی" متمرکز شده است.