نشست فرهنگی سبک زندگی با عنوان " جوشکاری درخانه "

به گزارش روابط عمومی واحد صنعتی امیرکبیر، در این نشست صمیمانه که پس از صرف افطار و اقامه نماز جماعت آغاز شد حجت الاسلام حسین عالمی به بحث پیرامون مشکلات زوجین پس از ازدواج پرداخت. ایشان خاطر نشان کرد که متأسفانه بیشترین میزان طلاق در سال­های ابتدایی پس از ازدواج رخ می­دهد و از این رو هرچه سازگاری زوجین در ابتدای زندگی بیشتر باشد، احتمال بروز مشکلات آتی کمتر می­باشد

نویسنده سری کتابهای جوشکاری ۱و۲ در ادامه به حدیثی کلیدی از امام صادق(ع) پیرامون جنود عقل و جهل پرداخت و اذعان داشت؛ از منظر امام صادق (ع)، جنود (لشکریان) عقل۷۵ عضو دارند و جنود جهل نیز ۷۵ عضو، که زوج های جوان در مواجهه با مشکلات زندگی، اختلاف سلیقه ها و ... همواره باید انتخابی شایسته از جنود عقل (خیر، شکر، تواضع، عفت و...) داشته باشند به طوریکه برخورداری از یکی از صفات رذیله­ی جنود جهل (شر، ناشکری، تکبر، بی عفتی و...) در زندگی میتواند سبب تلخکامی و اختلاف شود.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر، تمرین مهارت­های زندگی با رویکرد بهره­ گیری از حدیث جامع عقل و جهل از مباحث روز و جدید بوده و مقرر شده است در نشست­های فرهنگی آتی سبک زندگی توسط معاونت فرهنگی واحد امیرکبیر به آن پرداخته شود.