چاپ کتاب

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر، کتاب " استاتیک" تالیف دکتر عزیزه جوادی و مهندس سعید مولودی، توسط انتشارات جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر به چاپ رسید.

چاپ کتاب " استاتیک" توسط انتشارات جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر‌

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر، کتاب " استاتیک" تالیف دکتر عزیزه جوادی و مهندس سعید مولودی، توسط انتشارات جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر به چاپ رسید.

در پیشگفتار این کتاب آمده است:

  " استاتیک، بخش مهمی از علم مکانیک است که به تعادل اجسام در حال سکون می ‌پردازد. به دلیل اهمیت این علم و از آنجایی که پایه بسیاری از علوم دیگر است، درس استاتیک در بسیاری از رشته ‌های فنی و مهندسی از واحد های اختصاصی و یا اصلی بوده و گذراندن آن برای دانشجویان اجباری است. به عنوان مثال، استاتیک برای رشته ‌های مهندسی مکانیک، عمران، هوا فضا، کشتی‌سازی، دریا و... به عنوان درس تخصصی و در سایر رشته های فنی از قبیل مهندسی شیمی، پلیمر، نساجی، صنایع و ... نیز به عنوان درس اصلی ارائه می شود. همچنین به دلیل اهمیت این درس، بخش زیادی از سوالات کنکور های ورودی مقطع کارشناسی ارشد رشته‌ های مختلف فنی و مهندسی به این درس اختصاص یافته است. لذا جذابیت و اهمیت این درس از یک طرف، و مورد استفاده بودن آن در قریب به اتفاق رشته های‌ فنی از طرف دیگر، ما را به تالیف این کتاب ترغیب نمود. کتاب حاضر، کتابی جامع شامل هشت فصل اصلی استاتیک بوده و با ادبیاتی ساده و قابل فهم برای دانشجویان نوشته شده است. هر فصل با ارائه و تشریح مفاهیم مربوطه آغاز شده و برای تفهیم بهتر مطالب، مثال های حل شده متعددی نیز هر قسمت آورده شده است. در آخر هر فصل نیز خلاصه ‌ای از نکات مهم آن ارائه شده و چندین مسئله حل نشده برای تمرین دانشجویان قرار داده شده است.  به منظور حل مسائل بیشتر و آشنایی دانشجویان با سوالاتی که عمدتا در کنکورهای ورودی کارشناسی ارشد دانشگاههای سراسری مورد استفاده قرار می ‌گیرد، بخش پیوست کتاب به این امر اختصاص یافته است. در بخش پیوست، ابتدا تست های طبقه بندی شده مربوط به هر فصل قرار گرفته و سپس جواب های صحیح آنها مشخص شده و به تشریح مفاهیم و حل کامل هر سوال پرداخته شده است.

شایان ذکر است این کتاب درهشت فصل، ۴۳۲صفحه و به قیمت ۴۹۰ هزار ریال به بازار کتاب عرضه شده است.

علاقمندان میتوانند کتاب مذکور را از طریق فروشگاه و نمایشگاه دائمی انتشارات جهاددانشگاهی امیرکبیر واقع در خیابان حافظ جنب درب اصلی دانشگاه و یا فروشگاه اینترنتی انتشارات به آدرس jdamirkabir.ac.ir/shop  ؛ خریداری نمایند.