کتاب

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر، کتاب " خوردگی آرماتور ها در بتن" ترجمه دکتر علی اکبر رمضانیان پور و مهندس مصطفی جلال، توسط انتشارات جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر به چاپ رسید.

کتاب "خوردگی آرماتورها در بتن" توسط انتشارات جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر به چاپ رسید.

در پیشگفتار این کتاب آمده است:

  " در سال ۲۰۰۱ میلادی و در کنفرانس اروپایی خوردگی و از طرف فدراسیون خوردگی اروپا، هسته تشکیل خوردگی اروپا در ایتالیا پایه گذاری گردید. هر یک از ۱۷ گروه کاری فدراسیون خوردگی اروپا جلساتی را در موضوعات خاص و زمینه های مربوط به خوردگی و محافظت از خوردگی برگزار نمودند.

رئیس گروه ۱۱ در آن زمان جلسات سخنرانی ویژه ای در زمینه خوردگی آرماتور در بتن تشکیل داد. جمعاً از میان تعداد زیادی از مقالات، ۲۷ مقاله برتر برای ارائه شفاهی انتخاب گردید. عنوان­های اصلی شامل مکانیزم خوردگی، روش­های اندازه­گیری خوردگی، ارزیابی پایش خوردگی، بازدارنده­های خوردگی و روش­های محافظت الکتروشیمیایی می­باشد. در جلسه سالانه گروه ۱۱ و به علت کیفیت بسیار عالی مقالات ارائه شده، تصمیم گرفته شد تا مقالات در قالب یک کتاب از طرف فدراسیون اروپایی خوردگی به چاپ برسد. در سال ۲۰۰۶ پس از رفع مسائل موجود مجوز چاپ مجموعه اخذ گردید. مقالات و تحقیقات انجام شده در زمینه خوردگی آرماتور در بتن از محتوای علمی بالا و پیشرفته و بهنگام برخوردار بوده و مطالعه کتاب برای دانشجویان و محققان در زمینه فوق توصیه می­شود. مطمئن هستیم که این کتاب برای همه جویندگان دانش و علم در زمینه خوردگی مفید بوده و امیدواریم که با مطالعه آن، اطلاعات جدید و ایده­هایی نو در خوانندگان ایجاد نماید. در فصول ۲۴ گانه این کتاب به مواردی چون خوردگی فلزات در تماس با مصالح ساختمانی، خوردگی و الکتروشیمی فلز روی، رفتار خوردگی میلگردهای فولادی گالوانیزه، اثر زنگ بر فعالسازی فولاد در محلول حفره­ای بتن، آلیاژهای ، خوردگی گالوانیکی در مقاوم سازی با CFRP، خوردگی ماکروسل فولاد در بتن، مدلسازی خوردگی کلریدی، تاثیرات جریان­های سرگردان در خوردگی، پایش سرعت خوردگی در پل­ها و سازه­های بتن مسلح، پایش و تجهیزات لازم، بازدارنده­های خوردگی و تاثیر آن بر مهاجرت یون­ها و عمر بهره­برداری، تعیین پوشش روی بتن با EIS، استخراج کلرید از بتن مسلح، مطالعات میکروسکوپی خوردگی، حفاظت پایه­های بتنی مسلح از خوردگی و سیستم حفاظت کاتدی پرداخته شده است."

شایان ذکر است این کتاب در بیست چهار فصل، ۳۶۰صفحه و در تیراژ۵۰۰ نسخه و به قیمت ۲۴۰۰۰۰ریال به بازار کتاب عرضه شده است.

علاقمندان میتوانند کتاب مذکور را از طریق فروشگاه و نمایشگاه دائمی انتشارات جهاددانشگاهی امیرکبیر واقع در خیابان حافظ جنب درب اصلی دانشگاه و یا فروشگاه اینترنتی انتشارات به آدرس jdamirkabir.ac.ir/shop  ؛ خریداری نمایند.