کتاب

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر، کتاب " پوشش‏های تابش پز شیمی و فناوری " تالیف دکتر سعید باستانی، دکتر مرتضی ابراهیمی و دکتر پونه کاردر و با ویراستاری دکتر رضا امینی، توسط انتشارات جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر به چاپ رسید.

کتاب " پوشش های تابش پز شیمی و فناوری" توسط انتشارات جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر به چاپ رسید.

در پیشگفتار این کتاب آمده است:

  " کاربردهای بسياری که امروزه پوشش‌های تابش پز در صنعت پيدا کرده‌اند، منجر به ايجاد راه کارهای خلاقانه در بهبود کارکرد اين پوشش‌ها شده است برای مثال تغيير و بهينه‌سازی فرمولاسيون اين پوشش‌ها به طرز چشم‌گيری سبب بهبود عملکرد آن‌ها شده است. در نوشتار پيش رو که به شيمی و فن آوری اين پوشش ها پرداخته شده است، تلاش شده است به اين راهکارهای خلاقانه که نتيجه پژوهش‌های بلند مدت در دستاوردهای جهانی و داخلی بوده است بيش‌تر پرداخته شود. رفع موانع موجود در توسعه کاربری پوشش‌های تابش پز نيز از ديگر مباحثی‌است که سال‌هاست مورد توجه پژوهش‌گران اين صنعت بوده است و ما نيز کوشيده‌ايم بخش‌هايی از پژوهش حاضر را به اين مقوله اختصاص دهيم. اميد می‌رود نتيجه‌ی تلاش ما برای به ثمر نشستن موضوعی که با عشق و علاقه‌ی بسيار به آن پرداخته‌ايم، افزون بر صنايع رنگ و پوشش کشور، بتواند راهگشای پژوهش‌گران و دانش‌جويان اين صنعت قرار گيرد. تلاش‌های اميدوار کننده‌ای که در سال‌های گذشته برای ايجاد و توليد پوشش‌های ضد خراش، لک و آسيب‌ديدگی در صنايع پليمر کشور انجام شده، اهميت پوشش‌های پخت‌شونده با فرابنفش را بيش‌از پيش نمايان کرده است و اين کتاب نيز به عنوان بخش کوچکی از اين تلاش‌ها می‌تواند در تحقق آرزوی چندين ساله‌ی ما در زمينه‌ی توليد و صدور علم و فناوری در اين بخش از صنعت رنگ و پوشش، گامی کوچک اما رو به جلو شمرده شود."

شایان ذکر است این کتاب در هشت فصل، ۱۶۸صفحه و به قیمت ۱۶۰۰۰۰ریال به بازار کتاب عرضه شده است.

علاقمندان میتوانند کتاب مذکور را از طریق فروشگاه و نمایشگاه دائمی انتشارات جهاددانشگاهی امیرکبیر واقع در خیابان حافظ جنب درب اصلی دانشگاه و یا فروشگاه اینترنتی انتشارات به آدرس jdamirkabir.ac.ir/shop  ؛ خریداری نمایند.