logo logo
ارسال شده در تاریخ 2023/7/11 - ساعت 9:17 ارسال شده در دسته اخبار معاونت فرهنگی

چاپ کتاب "برنامه نویسی به زبان R، برای مهندسین برنامه ریزی حمل ونقل" در انتشارات جهاددانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر، کتاب "برنامه ­نویسی به زبان R، برای مهندسین برنامه ­ریزی حمل­ ونقل" تألیف آرش رساءایزدی و سیداحسان سیدابریشمی توسط انتشارات جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر به چاپ رسید.

در پیشگفتار این کتاب آمده است:

"نرم‌افزار R یک‌زبان برنامه ­نویسی متن‌باز است که برای تحلیل­های آماری و علوم داده کاربرد دارد. این زبان برنامه ­نویسی به‌طور گسترده در زمینه­ های مرتبط با کار با داده کاربرد دارد، ازجمله در برنامه‌ریزی حمل‌ونقل و همچنین در علوم پزشکی، تجارت، صنایع و ... . در ضمن برای استفاده از این نرم‌افزار نیاز به خرید مجوز نیست که این موضوع بسیاری از شرکت‌های تجاری را بر آن داشته است که برای رسیدن به هزینه کمتر و بهره­وری بیشتر از نرم‌افزار R استفاده نمایند.

 نرم‌افزار R به‌عنوان یک نرم­افزار بر پایه آمار و احتمالات، در مسائل کاربردی­ای نظیر تحلیل سری‌های زمانی، رگرسیون خطی و غیرخطی، آزمون فرضیه­های کلاسیک، کدگذاری، خوشه‌بندی و رسم اشکال و نمودارها و ... پرکاربرد است. وجود بسته­های کاربردی بر محبوبیت این زبان برنامه­نویسی افزوده است.

به دلیل این‌که محیط گرافیکی R چندان کاربرپسند نبوده و از طرفی نمایه‌ای برای نشان دادن داده‌ها وجود ندارد، نسخه گرافیکی و توسعه‌یافته آن تحت عنوان R-Studio معرفی و با استقبال چشم­گیری مواجه شده است. نرم­افزار R-Studio تمام قابلیت­های زبان R را به‌صورت متن‌باز در محیطی مطلوب­تر و با کاربری ساده­تر ارائه می­دهد."

شایان ذکر است این کتاب در 280 صفحه، 11 فصل و با قیمت 95 هزار تومان به بازار کتاب عرضه شده است.

روش های خرید

حضوری: تهران، خیابان حافظ جنب درب اصلی دانشگاه، فروشگاه و نمایشگاه دائمی انتشارات جهاددانشگاهی امیرکبیر

فروشگاه اینترنتی: http://jdamirkabir.ac.ir/shop

تلفن تماس: ۶۴۵۴۲۳۲۶ ـ ۰۲۱