چاپ کتاب "ابزارهای پیشرفته براده برداری و سنگ زنی" در انتشارات جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحدصنعتی امیرکبیر، کتاب " ابزارهای پیشرفته براده برداری و سنگ زنی" تألیف مارک جی جکسون ، مایکل پی هیتچینر ، و ترجمه محمدرضا رازفر، ارسلان ترابی، سید جواد اعرج خدایی توسط انتشارات جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر به چاپ رسید.

در پیشگفتار این کتاب آمده است:

  "ارزش بازار جهانی ابزارهای ماشین­کاری، ۲۰۰ میلیارد دلار برآورد می شود این درحالیست که ابزارهای ماشین‌کاری سایشی، ۳ درصد از این بازار را به خود اختصاص می دهند. توسعه چرخ های سنگ زنی با بهره وری بالا، موجب افزایش چشمگیر در روند پیشرفت فرآیندهای سنگ زنی مانند سنگ زنی خزشی، سنگ زنی با سرعت پیشروی بالا شده است. کتاب حاضر، پیشرفت های حاصل شده در زمینه ذرات ساینده و چرخ های سنگ زنی جدید را که امکان انجام سنگ زنی با عملکرد عالی را فراهم می کنند، تشریح می نماید.

فصل اول کتاب به توصیف مشخصات دانه های ساینده از نظر شکل و دسته بندی پارامترهای مهم در اندازه‌گیری شکل ذره و چگونگی ارتباط آن ها با تیزی، سایش، چقرمگی و توانایی برش می پردازد. سپس انواع مختلف دانه ها، مشخصات شیمیایی و ساخت آن ها همراه با چگونگی انتخاب آن ها برای کاربردهای مختلف سنگ زنی تشریح می شود. فصل دوم کتاب حاضر بر کانی های تشکیل شده حین پخت سیستم های پیوندی سرامیکی و واکنش های میان آلومین و مواد پیونددهنده تمرکز کرده و دو مطالعه موردی ارائه می کند که چگونگی تاثیرگذاری ترکیبات سطح تماس و سیستم های پیوندی حاوی کوارتز بر سایش ابزارهای سنگ زنی را تشریح می کند.

کتاب حاضر، ویژه دانشجویان علم مواد و فناوری ساخت و تولید و همچنین مهندسین و دانشمندان عملیاتی مرتبط با صنایع ساخت و تولید است. هدف کتاب حاضر، کمک به شناخت چگونگی تاثیرگذاری شیمی دانه‌های ساینده و سیستم پیوندی بر سایش چرخ سنگ زنی و عملکرد آن ها در محصولات شیشه ای است. علاوه بر آن، کتاب حاضر شناخت چگونگی فرمولاسیون و ساخت چرخ های سنگ زنی را فراهم می نماید."

شایان ذکر است این کتاب در ۱۲۸ صفحه، ۲ فصل و با قیمت ۷۰ هزار تومان به بازار کتاب عرضه شده است.

راههای ارتباطی

حضوری: تهران، خیابان حافظ جنب درب اصلی دانشگاه، فروشگاه و نمایشگاه دائمی انتشارات جهاددانشگاهی امیرکبیر

فروشگاه اینترنتی: http://jdamirkabir.ac.ir/shop

تلفن تماس: ۶۴۵۴۲۳۲۶ ـ ۰۲۱