چاپ کتاب "اسکرام، هنر انجام دو برابر کار در نصف زمان" در انتشارات جهاد دانشگاهی امیرکبیر

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر، کتاب "اسکرام، هنر انجام دو برابر کار در نصف زمان"  نوشته جف ساترلند و ترجمه ناصر شمس قارنه و همکاری رسول شمس قارنه توسط انتشارات جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر به چاپ رسید.
در پیشگفتار این کتاب آمده است:
" کتاب حاضر ترجمه اسکرام، انجام دو برابر کار در نصف زمان می باشد که توسط جف ساترلند به عنوان نویسنده اصلی تدوین و اولین نسخه کتاب در انگلستان در سال ۲۰۱۴ به چاپ رسید. ساترلند با توجه به تجربه طولانی که در فعالیت در شرکت های مختلف بدست آورده بود به این نتیجه رسیده بود که روند تولید و انجام کارها بسیار کند، غیرقابل پیش بینی است و اغلب هرگز به محصولی منجر نمی شود که مردم از خرید آنها رضایت کامل داشته باشند و بعضا" برای خرید آن وجهی بپردازند.  تاخیر در تولیدات وجود داشت و تحویل کالا در زمان مقرر انجام نمی شد و حتی ماه ها یا حتی سالها در موارد زیادی تاخیر وجود داشت. روند به این نحو بود که شرکت یا تولید کننده در بسیاری از واحد ها و مراکز تولیدی به سرعت از برنامه عقب می افتاد و فاجعه بارتر اینکه از نظر بودجه نیز با مشکل مواجه بودند.
برای غلبه برمشکلات فوق و کندی در کار، ساترلند روش جدیدی برای انجام کارها ابداع نمود. این روش یک تغییر اساسی نسبت به روش های تجویز شده و مدیریت پروژه از بالا به پایین در گذشته بود که اسکرام نامگذاری شد.
اسکرام شبیه سیستم های تکاملی ، انطباقی و خود اصلاح کننده است. چارچوب اسکرام از بدو شکل گیری خود به روشی در صنعت فناوری تبدیل شده است که نرم افزارها و محصولات جدیدی را ایجاد می کند. با توجه به حضور ساترلند در حوزه مدیریت پروژه های نرم افزاری و سخت افزاری در سیلیکون ولی، اسکرام در این بخش بسیار مشهور شد، اما در عمل در تجارت عمومی نسبتاً ناشناخته باقی مانده بود. به همین دلیل ساترلند اسکرام را نوشت تا سیستم مدیریت آن را برای مشاغل خارج از دنیای فناوری آشکارسازد و در این کار به موفقیت های بزرگی رسید. فعالیت اولیه خود را در سیستم تولید تویوتا و مدل تصمیم گیری هواپیمایی رزمی آغاز نمود و در عرصه های مختلف در مورد چگونگی سازماندهی پروژه ها در تیم های کوچک و اینکه چرا اسکرام  یک روش موثر برای کار در این سیستم ها می شود به بحث پرداخت. او در رابطه با چگونگی اولویت بندی پروژه ها، سرعت انجام آنها برای مدت یک هفته تا یک ماه برای شتاب بخشیدن و نگه داشتن همه افراد در تیم با مسئولیت پاسخگویی، چگونگی انجام جلسات سرپایی جلسات سرپایی مختصر روزانه برای نگه داشتن کارهای انجام شده و چالش های موجود در کارها به نگارش پرداخت و توضیحات کامل و جامعی را ارائه نمود. ساترلند در این توضیحات نشان داد که چگونه اسکرام مفاهیم بهبود مستمر و محصولات مناسب برای دریافت بازخورد فوری از مصرف کنندگان به جای انتظار برای اتمام یک پروژه را به کار می برد. همچنین در متن کتاب مشاهده خواهید کرد که او چگونه از اسکرام برای ساخت همه چیز از اتومبیل های ارزان قیمت تا آوردن سیستم های پایگاه داده به قرن بیست و یکم استفاده نموده است. با مطالعه این کتاب کاملا" متوجه خواهید شد که اسکرام، چگونه به سادگی و راحتی می تواند در تغییر نحوه کار، ایجاد، برنامه ریزی و تفکر در شرکت های مختلف در هز نوع تجارت و تولید کمک کند."
شایان ذکر است این کتاب در ۱۹۲صفحه، ۹ فصل و با قیمت ۱۸۰ هزار تومان به بازار کتاب عرضه شده است.
روش های خرید
حضوری: تهران، خیابان حافظ جنب درب اصلی دانشگاه، فروشگاه و نمایشگاه دائمی انتشارات جهاددانشگاهی امیرکبیر
فروشگاه اینترنتی: http://jdamirkabir.ac.ir/shop
تلفن تماس: ۶۴۵۴۲۳۲۶ ـ ۰۲۱